X
تبلیغات
نماشا
رایتل

.:::. جهانگردی .:::.

دیدنیهای دنیا و معرفی جاذبه های گردشگری کشورهای مختلف و اطلاعات جهانگردی

صومعه سنت آنتیمو * ایتالیا *

این صومعه زیبا در9 کیلومتری شهر مونتالسی نو (Montalci-no) در کشور ایتالیا قرار دارد. کلیسای سنت آنتیمو به سبک رومی ساخته شده است . احتمالا بر روی محلی که قبلا کلیسای کوچکی بوده و  به دستورچارله مگین (  (Charlemagne در سال 781 میلادی  ساخته شده بوده  است , بنا شده است .

این صومعه یک نمونه  فوق العاده زیبائی از معماری رومیان که در قرن 12 تا 13 میلادی   توسط آبوت آزو دل پرسری (Abbot Azzo dei Porcari) ساخته شده است .

به نظر می رسد نمای بیرونی کلیسا و ایوان این بنا هیچ وقت کامل نبوده است .ورودی این بنا طاق بلندی دارد و با نقش برجسته های زیبائی تزیین شده است. قسمت جالب سنت آنتیمو راهرو کوچک سمت چپ است که قدمت آن به قرن 9 میلادی بر می گردد و در انتهایش برج ناقوس کلیسا قرار دارد که شیشه های پنجره این برج تک رنگ  و دو رنگ است .

برج ناقوس نیز هیچگاه کامل نشده بوده است . یکی از ناقوسها دقیقا به سال 1219 میلادی برمی گردد . قبل از ساکن شدن , رومیان اولیه در این مکان کلیسای کوچکی درسمت راست سنت آنتیمو موجود بوده است .

در داخل کلیسای سنت آنتیمو سه سالن (صحن ) بزرگ وجود دارد ستونهای زیبا و بلندی ابهت و زیبائی خاصی به سالن بخشیده است . همچنین سنگ مرمری بزگ و زیبا هم به چشم می خورد که بر روی آن طرحهائی از انسان گل و اشکال هندسی حکاکی شده است.

 

Abbey of Sant' Antimo :

 Only 9 km from Montalci-no, one of the most beautiful Romanesque churches in Italy, the Abbey of Sant'Antimo, stands in solitary splendour.According to legend, it is on the site of an ancient chapel built to the orders of Charlemagne in 781.

In fact, the abbey, an extraordinary example of Romanesque architecture in French-Lombard style, was built in the 12th and 13th centuries by Abbot Azzo dei Porcari.

The facade, with remains of a portico, seems to be incomplete. The entrance has a high arch, and bas-relief decorations. Particularly interesting is the small doorway to the left; this dates back to the 9th century. Also on this side is the Bell Tower, with single-light and double-light windows.

The tower also seems never to have been completed. One of the bells dates back to 1219. The pre-Romanesque primitive chapel is visible on the right. The interior has three naves separated by high columns, alternated with pilasters in clusters in the lower part and twin lancet galleries above. The capitals in marble from the nearby Castelnuovo quarry are decorated with floral, human and geometric figures. The apse has radial chapels joined by an ambulatory, as in French Cathedrals.

تاریخ ارسال: چهارشنبه 8 آذر 1385 ساعت 10:33 ق.ظ | نویسنده: جهـــــــــانگـــــرد | چاپ مطلب 3 نظر